UF!

UF står alltså för Ung Företagsamhet och det är ett koncept jag verkligen gillar. Det är alltså det som elever i trean på gymnasiet kan göra som projektarbete. Det innebär att starta ett företag, komma med en affärsidé, sälja, marknadsföra, prissätta och när terminen/läsåret är slut; avveckla och göra bokslut etc.

Idag var jag på den årliga mässan där elever från hela stockholmsregionen kan hyra in sig i varsin monter. Så många bra idéer och duktiga elever! Det var alltifrån välgörenhetsföretag, till företag som importerade USB-minnen (jag köpte ett som var ursnyggt), sålde reflexer, fixade fester eller lagade mat.

Kul att se att vissa verkligen anstränger sig med fina flygblad, reklamskyltar etc. Jag kom även hem med en reflex och en kryddblandning. Men vill även uppmärksamma de som tagit fram sl-kortsficka med tunnelbanesystemet på, enkelt och smart! =)

Nu ska jag och Henrik ta en sväng till Handen tillsammans med Elisabeth för att käka hemgjord pizza och dricka vin hos en annan kompis. :) Blir lugnt alltså! Imorgon väntar en fullspäckad dag med afternoon tea och lite annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0