Denna lera!

Som hästmänniska så är detta INTE en kul period på året. Förra veckan började hagarna torka upp en del men i och med gårdagens snöfall blev det värre än någonsin.

Det skulle ju trots det inte hindra mig från att hämta hästen i hagen igår. Hans reaktion var dock att han INTE ville vada genom den värsta sörjan och
istället för att följa med så såg han ut såhär:

image5


Medan mina fötter sjönk allt djupare i leran (tur att skorna samt byxor var vattentäta säger jag bara):

image6


När jag tillslut lyckades övertala min kära häst att följa med mig så blev ridturen rätt trevlig. Ut på skogsvägen och träna galopp, för att sedan köra lite skrittövningar på ridbanan.

Tränade även lite tömkörning med Björg. Det var andra gången sen hennes mammaledighet och en otrolig skillnad sedan sist. Hon är faktiskt riktigt lättlärd och det gör det så kul!

Kommentarer
Postat av: Malin S

hahaha, känner igen det där med lera...vi har också det och Tindra, alias fröken finomfoten, tycker inte om det...

2008-04-10 @ 09:04:58
URL: http://www.malinweb.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0