En nannys dagbok

Ibland är slumpen intressant. Jag köpte två böcker på slutrean för böcker. Bland annat boken med ovanstående titel. Nån vecka efter inser jag att den har filmatiserats och förra veckan kom den på dvd. Så nu måste jag se till att läsa den innan jag ser filmen!

image30



Scarlett kan nog bli bra, även om jag inte ser huvudpersonen som henne! Gillar förövrigt omslaget till filmen, beskriver vad boken handlar om rätt pricksäkert.

Började läsa i den igår kväll nämligen och det är nog en del som de har ändrat från boken. Bland annat så heter familjen "X". Huvudpersonen heter "Nanny" ("Nan"). Vilket antagligen är för att symbolisera att detta skulle kunna vara en random nanny i en random överklassfamilj. Påminner en hel del om Djävulen bär prada, men med barn inblandat. Dock samma otydliga instruktioner från bitska chefer, samma förmåner att ärva avlagda lyxprylar och samma bristande kommunikation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0