En vanlig tisdag...

Ännu en dag i skolbiblioteket. Något effektivare idag. Kan bero på att min bok jag läste tog slut. Det var väl tur för mina studier att detta bibliotek saknar böcker av Katherine Kerr. Håller nämligen på att läsa om hennes serie om Deverry och tänkte låna fortsättningen här idag, men det var kört. Gällande fantasy är alltså Nynäshamn mer välsorterat än Stockholms universitetsbibliotek. Ologiskt! å andra sidan kanske studenter bara förväntas läsa klassiker när det handlar om skönlitteratur (fanns hyllmeter med Moberg, Strindberg och andra herrar).

Utanför fönstret så har det dessutom börjat regna, känns inte så lockande att bege sig hemåt inom den närmaste tiden i alla fall! Hästarna ska i alla fall vila idag eftersom alla utom Jarpur fick sin vaccinationsspruta i går, så bara det är klart imorgon så kan jag nästan förlåta vädret...

Nu ska jag forsätta att fundera på intervjufrågor inför C-uppsatsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0