Jag som inte ens är en nattuggla!

Varför får jag den briljanta idén att börja fila på en powerpoint presentation mitt i natten? jag är riktigt trött efter att ha jobbat hela dagen. Jag har inte satt mig ner för att lägga upp en ordentlig plan, utan börjar direkt med det "roliga". Problemet är ju att det mest blir rörigt om man gör det i fel ordning, vilket jag alltså gjorde nu. Det känns i alla fall lovande att projektet jag har börjat med trots allt är såpass intressant att jag frivilligt börjar med det. Det kan ha att göra med att det inte är något krav från skolan och att det faktiskt har en verklighetsanknytning.

Det jag alltså gör är att jag ska reda ut hur jag bäst ska kunna presentera en affärsidé så att de nyckelpersoner som krävs för att den ska kunna genomföras, blir positivt inställda och nappar på idén. Jag har alltså fått en i stort sett färdig idé, men som i nuläget är väldigt ostrukturerad så jag ska utifrån den förståelse jag har fått försöka strukturera upp det hela och konkretisera allt!

Nej, nu ska jag verkligen ta tag i detta med att sova så kanske jag kan koncentrera mig lite mer imorgon bitti.

Dagens irritation riktas för övrigt till de föräldrar som utan att tveka köper färgglada sportdrycker som måltidsdryck till sina småbarn. Vad är det för fel på juice, mjölk eller vatten? Istället ska det vara massa socker, färgämnen och annat spännande. Visst, jag kanske inte alltid äter korrekt men jag vill i alla fall att barn ska få chansen att göra det, de gör trots allt inte det aktiva val som vuxna kan göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0