Frisk luft!

Kom upp till Tänndalen igår och hann då ta en kort bergspromenad. Jag uppskattade det nog mer än Henrik som då blev helt mygguppäten, han smakar nog helt enkelt godare än mig, för jag hade inga större problem med blodsugarna.

Idag har vi varit ute en hel del! På förmiddagen blev det en fjällpromenad upp till en gammal gruva och en stängd våffelstuga. Uppför backarna med fjällbjörkar och sedan upp över trädgränsen. Så vackert och storslaget! Kamerorna gick varma men vi har förstås ej med några kablar till dem hit så det får dyka upp bilder senare.

Lunch intogs i stugan där vi bor och efter en liten stund vila åkte vi iväg för att kolla på ett vattenfall. Blev en längre promenad där med som dessutom inleddes med en riktigt brant stigning. Väl uppe var det dock fantastiskt. Först satt vi vid en fors. Njöt av stillheten, smakade av det klara och kalla fjällvattnet och badade fötterna. Sedan gick vi nedåt igen. VI gick då längs en lång uppbyggd trappa som nästan hängde över vattenfallet och forsen på vissa stället. Så häfigt! (även om vissa, nämner inga namn, nästan fick lite svindel)

Nu har jag lyckats låna mors dator. Mobilt bredband och allt... Surfar runt och kollar om det finns några vettiga lediga tjänster till mig i höst och kollar in vad det är för valbara kurser som ges i höst i skolan. Ska skriva uppsats på halvtid men måste även välja två kurser på egen hand. Lutar åt en kurs i marknadsföring och en i organisation. Vill visserligen ha mer kompetens gällande redovisning, men vill ha den på en praktiskt nivå och ej en teoretisk, så då är det bättre att lära sig det på egen hand. 

Nu har det friska luften tagit kol på oss allihopa och det är snart dags att ramla i säng. Imorgon väntar ännu en dag på fjället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0