Huskurer, någon??

Jag vill bli frisk nu!!

Det känns som jag har dragits med min jäkla förkylning i flera månader. Egentligen är det väl bara en, men det är helt klart tillräckligt. Jag hade nån liknande grej under 2007 med då kom den tidigare under hösten så jag trodde jag kunde slippa i år.

Sen får jag lite dåligt samvete för att jag avbokar träningar för att jag samtidigt inte är så jättesjuk. Men det snörvlas lite, gör lite ont i halsen etc. Inget som känns riktigt tiptop alltså!

Nån som har nån bra huskur för att snabbt bli frisk??


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill också ha tips!

Förstår inte vad det är som gör att den här förkylningen bara tar om...

2009-01-06 @ 18:59:08
Postat av: MalinS

Det man ju klassiskt gör fel är ju just det att man (inklusive mig)inte lägger sig ner och tillåter sig vara sjuk. Man jobbar, pluggar och håller igång så mycket man kan fast man inte är 100%.

Jag tror att du blir helt frisk om du bokar av ALLT i 4-7 dagar och bara ligger hemma och vilar, äter bra (och vitamiiinerna) och dricker mycket vatten.

Inte åker till stallet och skrittar, inte jobbar ett pass för "jag är ju inte så sjuk" och inte åker på en föreläsning av samma orsak.

Inte för att jag gör så själv - men jag tror det funkar!

2009-01-06 @ 22:10:47
URL: http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: MalinS

Det man ju klassiskt gör fel är ju just det att man (inklusive mig)inte lägger sig ner och tillåter sig vara sjuk. Man jobbar, pluggar och håller igång så mycket man kan fast man inte är 100%.

Jag tror att du blir helt frisk om du bokar av ALLT i 4-7 dagar och bara ligger hemma och vilar, äter bra (och vitamiiinerna) och dricker mycket vatten.

Inte åker till stallet och skrittar, inte jobbar ett pass för "jag är ju inte så sjuk" och inte åker på en föreläsning av samma orsak.

Inte för att jag gör så själv - men jag tror det funkar!

2009-01-06 @ 22:12:30
URL: http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: Malin

Jo, troligen har du rätt, men samtidigt: Jag skulle krevera ;) Jag klarar knappt att vara hemma utan att göra "något" under en dag...

2009-01-07 @ 09:18:04
URL: http://draktand.blogg.se/
Postat av: Carolina

Ta en massage! Skönt, avslappnande och det frigör typ hormoner som gör att förkylningen bryter ut på riktigt.. därefter är det bara att vila upp sig och bli frisk på några dagar... supermetod...

Kram/Carolina

2009-01-12 @ 11:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0