Usch å fy

Hmm, det känns skönt att denna helg snart är över... Det positiva är väl att jag hunnit läsa en hel del skönlitteratur samt rida igenom Assa så hon gick hyfsat.

Men annars...:

I fredags var det begravning. Min mormor dog på lucia förra året efter en tids sjukdom. Hon har haft ett långt liv och bott hemma nästan till slutet, så det har ändå känts hyfsat ok, men en begravning är ändå sorglig, oavsett!

Igår jobbade jag och frös konstant, insåg att min förkylning inte har gett med sig så det var bara att åka hem, ta en varm dusch och bädda ner sig i soffan med tv-spel, film och böcker samt en god fruktsallad o lite nötter/choklad. Har väl mått ok men frusit rejält.

Idag lyckades jag sova lite innan det blev ridtur och sedan jobb. Laddade upp med långkalsonger och fleecetröja under jobbkläderna och höll värmen. Men råkade å andra sidan ut för den mest rabiata kunden jag någonsin har haft. Det var hyttande med näven, skrikandes och avbrytna meningar från hans sida, under tiden jag försökte förklara att "nej, det är inget fel på kontomaten", "det kan vara slut på den bensinen". När jag frågade om han valt oktantal (lite ovanliga pumpar på mitt jobb) så fick jag höra att jag minsann inte ska försöka säga att han inte kan tanka och att det skulle stå oss dyrt om vi hade dragit pengar från hans konto nu. Så småningom flyttar han bilen och tar det i kassan istället,  något mer sansat, men någon ursäkt var det ju inte tal om direkt.

Det är i ett sånt läge man saknar möjligheten att i efterhand kunna gå undan och samla sig lite, men nejdå, man får "glatt" fortsätta serva kunder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0