Stor varning utfärdas!

Efter att ni gjort texas chili, ett receptt som bland annat innehåller färsk, hackad chilifrukt. Peta er inte i ögonen, även om ni har tvättat händer ett antal gånger innan. Det gör ONT!

Jag håller alltså på med middagen redan då detta storkok ska vara igång i ett antal timmar. Det får stå och puttra tills jag har tränat klart och Henrik har kommit hem från jobbet. Minst tre timmar är det som gäller. Inte ofta vi gör detta, men när vi väl gör det så blir det underbart gott. Kött, massa chili, chilisås, vitlök, spiskummin, bacon o öl. Kokas ett antal timmar så det bara blir en massa. Serveras sedan med nachos, majs och Turkisk yoghurt. Mmmm!

Annars är jag inne i fixartagen här hemma. Igår kom vi oplanerat iväg till Ikea. Mor drog med mig dit och jag tänkte först inte handla något. Men kom hem med en cd/dvd-pelare som matchar vår billybokhylla och ett tidningsställ till köket, samt plastpåsar med zipfunktion. Ni märker temat va? Förvaring. Är inte mycket utrymme för sådant så jag håller även på med lite rensning av papper etc.

Har även börjat läsa en ny bok. Lånade den av Henrik som fick den i födelsedagspresent av sina kompisar. Den heter "simplify your life" och är en slags handbok i tips som gör livet enklare att leva. Återkommer om hur den var men det verkar rätt lovande i alla fall. =)

Kommentarer
Postat av: glamur

Vissa får ideer när chili bränner till ....

Jag blir solbränd på nosen och solskydsfaktor för häst vore väl nåt.....

Chili mot djurförsök

2009-07-21 | Publicerad 07:28 | Uppdaterad 07:46



Ni vet hur det känns. Det bränner som eld och sedan sitter man där med händerna i en hink med kallvatten och lovar sig själv att aldrig mer använda chilipeppar i maten. Anna Forsby fick chilipeppar i ögonen och det kan bli räddningen för en mängd kaniner som kan slippa vara med i djurförsök. Hon är först ut i SvD Näringslivs nya serie om innovatörer.



2009-07-21 @ 08:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0