På bussen

Sitter nu och skriver blogginlägg på en buss. Tekniken går verkligen framåt. 400:- kostar en biljett till Tänndalen (eller ja, Funäsdalen, eftersom det är lågsäsong går bussen inte sista milen så det blir taxi på slutet) och då ingår gratis internet ombord. Trevligt!

Jag tar det rätt lugnt, läser på forum och bloggar men renskriver även mina anteckningar från en intervju jag gjorde igår. Att komma igång med intervjuandet känns som ett stort steg framåt för uppsatsen så det är roligt!

Jag och Henrik har galet mycket packning med när man betänker att vi bara ska vara borta till på Söndag. Men eftersom vi kommer fram sent så var vi tvungna att ta med lite mat (dessutom känns det onödigt att köpa fullstora paket havregryn o nötter etc så där har vi packat i småpåsar). Mjukiskläder, skidkläder lite lakan och handdukar, plus dator, sällskapsspel och nån bok. Har även med mig stickningen eftersom jag nu tänkte göra klart Åre-mössan jag börjat på.

Lunch åt vi på "streetfood" på T-centralen. Snabbmat av liite lyxigare variant. Menyerna låg på 85:- men då kunde man välja på allt ifrån hamburgare och ribs till kycklingspett i jordnötssås eller nudlar och till det valfri sideorder som inkluderade allt ifrån en grönsallad till tortilliachips. Även kaffe ingick då! Mycket trevligt som variation till Burger King.

Nu ser vi fram emot att se hur lägenheterna ser ut i vinterskrud. Sist vi var uppe var ju i Augusti och då var lägenheterna inte ens färdiga. Vi tänkte även försöka att hinna åka såväl längd som utförs. Ryktet säger att det finns snö så det räcker till båda.

Familjen utanför lägenhetslängan, med lite mer somrigt väder än vad som nu är fallet!

 

EFtersom både jag och Henrik lyckades glömma Kamera så fick jag göra något såpass okonventionellt som att springa in på pressbyrån och köpa en engångsvariant. Kan nog bli lite kul!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Oj! Ska ni dit nu, okey nu blev jag lite avundsjuk, ska nog själv försöka att sparka igång skidsäsongen snart, kanske nästa helg om jag lyckas övertala någon med bil...

2009-11-11 @ 17:29:29
Postat av: Molly

hej malin!

hoppas att du har det bra i härjedalen :) jag förstår om du gillar naturen, det är jättevackert i sverige och i den delen av sverige :)



jag bor inte i sthlm, men min pappa kommer därifrån så vi är där en del. numera bor dock pappa i grebbestad och där har jag också bott, men sedan 8 år bor jag i sundsvallområdet :)



som sagt, tråkigt att din vän har gått bort :( stod ni varandra nära?



du får ha det så bra i norr :) kramar

2009-11-11 @ 20:41:48
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Susan

Oj då. Fick man vara med på bild oxå!

2009-11-14 @ 15:51:12
Postat av: Molly

hej!

allt bra med dig? hoppas det :)

psykologi är ett stort intresse hos mig så jag har inte läst det (än).



okej, men det är ju sorgligt det också, att någon dör är ju aldrig kul och att se andra sörja är ju inte heller något man vill.



du får ha en fortsatt bra kväll och vecka :) kramkram

2009-11-16 @ 21:06:05
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0