Liten update!

Oj, inte så aktiv uppdatering på sista tiden. Får väl erkänna att jag stressat runt lite för mycket för att orka tänka på att blogga...

Skolan har kommit igång! Fullt ös kan man väl säga. Dels är det magisteruppsatsen som går deltid över hela terminen och nu i början av terminen blir det dessutom två heltidskurser i rad. Vissa dagar känner jag bara för att gräva ner mig men andra dagar känns det bättre. Igår blev det exempelvis en välbehövlig paus från allt plugg då jag o Carolina körde en riktigt rejäl shoppingrunda. Blev ett par nya höststövlar som nu är inne hos skomakaren för modifiering. De var overknee och jag vill ha dem konstant nervikta så han ska fästa dem så, samt mecka bort en rosett som var bak så de blir lite mer stilrena.

Hästarna då? Förra helgen var det tävling med Assa. Blev helt klart blandade resultat. Femgångsuttagningen jag red kändes bara "ta mig härifrån". Sen lyckades jag få till en hyfsad stilpass och kom trea i den grenen på poäng 4.74. Tyvärr inte så snabbt och låga poäng på första läggningen, annars gick det riktigt bra!

På grund av strykningar och uppflyttningar till A-klass så kom jag till b-final i femgången. (Låg efter uttagningen på sjuttonde plats). Slog till med riktigt bra passläggningar i finalen som gjorde att vi där kom tvåa på poäng som låg nära personbästa! Sen så tyckte Assa att det var nog, och speedpassen blev bara galopprejs. Nu får hon vila i veckan och ladda om efter visningar och annat.

Istället försöker jag rida Björg ett par dagar i veckan, så roligt att rida fyrgångare igen, speciellt en sån härlig häst!!

Nu är det Idol i soffan innan jag ska däcka i sängen.  Imorgon får jag äta nybakat bröd innan jag måste bege mig till skolan för att lämna in en skoluppgift. De är inte så moderna att de kan ta emot den via mail nämligen...

Tränat har det inte blivit mkt av den senaste veckan. Körde body jam i måndags men tror jag är lite halvsjuk för det var otroligt tungt, och jag hängde inte alls med. Blir vila, vila denna vecka och så nya tag nästa vecka, då det är nya releaser i bland annat Combat!

Sen så ska jag faktiskt testa att äta kosttillskott i form av rosenrot, ett av de få naturläkemedel som jag har hört är bevisligen effektivt som uppiggande. Jag blir extremt trött på hösten så tänkte att det kan vara värt att prova.

Kommentarer
Postat av: MalinS

Rosenrot, det kanske man skulle prova då?

Blir också så himlans trött!

2009-09-10 @ 15:14:05
URL: http://www.malinweb.se/bogg
Postat av: Jocke

Något annat som ibland har en uppiggande effekt är kaffe...?

2009-09-19 @ 17:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0