Förtrollad kväll

Hade myskväll för mig själv nu på kvällen. Blev den mindre nyttiga middagen med kombination av avocadohalvor och glass. Men vad gör man när man inte orkar laga mat och dessutom har ont i halsen?

Filmen jag såg var i alla fall förtrollad, eller enchanted som den heter på orginalspråk.



Så söt film! Jag hade velat se den sedan jag såg trailern och jag blev inte besviken. Det är en såndär film man blir glad av. Självklart disney-overklig med romantiserade bilder av det mesta men ändå med en lagom dos av humor. För er som missat det så är det en mix av tecknad sagovärld och new york. Det blir något av en kulturkrock när den onda häxan skickar iväg prinsessan genom en förtrollad brunn och får henne att materaliseras mitt i storstan. Som tur var fanns det där en man som kunde hjälpa henne i hennes nöd. Spelad av den inte helt okände Patrick Dempsey, dvs McDreamy i Greys Anatomy. Dessutom kom hennes trolovade prins på jakt efter henne tillsammans med den halvonde hantlangaren samt en ekorre. Alla ingredienserna i en saga var därmed samlade!



Eftermiddagen tillbringades i stallet med Carolina, som snart försvinner till LA på obestämd tid för att vara med om vad hon själv beskriver som sitt livs äventyr. Jag hoppas verkligen att det blir en toppenresa, med massa fina hästar och kul upplevelser! Vi red i alla fall först ut på Jarpur och Assa. Det visade sig att Carolina som visserligen har ridit med mig ett par gånger innan men annars håller sig till de stora bruna, är värsta passryttaren eftersom hon lyckades få båda pållarna att springa i pass utan problem.

Efter det blev det även en motionsrunda på gamle  Glámur och Dreki. Det är inte klokt vad de gasade på ett tag. Men det är å andra sidan inte helt fel att ge järnet ute på en vårgrön äng!

Avslutade stallvistelsen med en liten ridtur på ridbanan med Björg. V behöver nämligen öva lite mer på det här med att svänga och stanna. Det känns som att hon förstår men struntar i det ibland när jag sitter på. Efter tio minuter funkade det genast mycket bättre så då gav vi oss. Hon lyckades dock bli rädd för något och gav mig, halft ofrivilligt, vår första gemensamma galopp på ridbanan. När hon väl tagit två steg i rivstartsgalopp lugnade hon snabbt ner sig och tog sedan långsidan i en rund och fin tretaktig galopp med sväv, riktigt kul!



Nu ska jag bädda ner mig i sängen för att imorgon förmiddag ta tag i diverse studier. Jag är verkligen ingen kvällsmänniska och kan inte göra sådant nu, så då är det lika bra att sova. Stressar dessutom (onödigt?) mycket över att mina samarbeteskompisar till ungdomsaktiviteten vi anordnar inte hör av sig om att de gjort det de ska göra. Känns jobbigt då jag vill få ut inbjudan och spika saker så snart som möjligt. suck!

Kommentarer
Postat av: Susan

Glámur är halt idag så han hade nog roligt när ni var ute igår. Vi trodde först att han bara var ömfotad men han var verkligen halt. Höger fram. /Susan

2008-04-29 @ 21:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0