Gott och blandat

Vet inte var jag ska börja? Var i alla fall på jobbet idag vilket var som vanligt ungefär. Slutande dock en timme tidigare för att hinna ner till Nynäs för att genomföra den första av intervjuerna till c-uppsatsen med en intervjuperson som var gullig nog att ställa upp med det på en lördagseftermiddag! Intervjun var för övrigt riktigt trevlig, kul!

Kommer hem, vi lagar mat och kära sambon lyckas putta ut ett glas rödvin över halva vardagsrummet så nu ligger två kg salt på vardagsrumsmattan för att försöka suga upp det värsta! Jag bakar under tiden bröd. tekakor närmare bestämt! De blir jättegoda även om kanske det estetiska är lite tveksamt. Modifierat recept som jag ursprungligen hittade på bukefalos.



Recept  Tekakor(halv sats):

2 dl Havregryn
1/5 liter mjölk
1/4 dl sirap (jag tog vit)
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver (hjorthornssalt i orginal)
50 g margarin
1/2 pkt jäst
5,5 hg vetemjöl
1/2 ägg

Koka upp havregryn med hälften av  mjölken, låt sedan margarinet smälta i den "gröten". Blanda i resten av mjölken och smula sedan ner jästen.  Sätt i en större bunke och tillsätt resten av ingridienserna. Knåda ihop och kavla sedan ut platta kakor, ca: 0,5 cm tjocka. Låt jäsa 40 min på plåt och nagga med en gaffel innan de gräddas i ugnen på 200 grader i 7-8 minuter.



Skulle ju även visa lite kattungebilder så här kommer de! Totalt var de sju stycken, men alla fastande inte på bild  samtidigt! =)

 image33

image31


image32

image34

SÖÖöööta va?



Kommentarer
Postat av: Henrik

Det sägs ju att man skall sätta färg på lägenheten, gjorde ju bara vad jag kunde...

Kattungarna var löjligt charmiga. =)

2008-04-19 @ 19:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0