Happy Valborg

Eller nåt...!

För mig blir detta en helt vanlig dag. Ska snart till stallet och få besök av kiropraktorn och sedan är det jobb till 21.00.

Igår efter skolan var det dock superhärligt. Henrik kom in till stan och medan jag väntade på honom så satt jag och läste i solen på trappan vid hötorget. När jag satt där så kom det reklamlappar som pratade om gratis glass. Vi tog sedan en sväng förbi glasståndet, men trots att det var Ben&Jerrys ansåg vi inte att den kön var värd att stå i!

image41

Istället gick vi vidare mot gamla stan, men hann inte hela vägen fram innan vi insåg att det får bli mongolisk barbecue till middag. Så vi satte oss på en uteservering där och passade dessutom på att njuta av varsin öl. Mycket trevligt och en riktigt stark sommarkänsla. (förutom att det blev lite småkyligt mot slutet)

image42

Kvällen avslutades med bio. Mycket film för mig de senaste dagarna alltså, men så blir det ibland. Filmen ifråga var varg, med Peter Stormare som renskötare. Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig men den var bra. Ett drama rakt igenom men blev rätt spännande ändå. Dessutom enorm fina bilder, även om man fick blunda lite vid de mer blodiga delarna. Visst, det är ju så det går till, men jag har inte lust att se en döende ren i ögonen för det... Biografen vi gick till var Saga, som ligger på Kungsgatan. Riktigt mysig, inte alls lika stort som på Sergel, så dit går vi fler gånger!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Gött att se att ni har fint väder även där nere i södern :), själv får man tillbringa dagen inne med att plugga kemi trots att det är t-shirt-värme ute!
//Jocke

2008-05-01 @ 20:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0