Ljudböcker - bättre än vad man kan tro

Jag som alltid har läst mycket böcker har tidigare fnyst lite åt fenomenet ljudböcker eftersom jag bara har sett diverse nackdelar med sådana. Såsom att man inte kan läsa i sitt eget tempo, måste stå ut med underliga berättarröster etc. Men jag har nu upptäckt att det är riktigt soft att lyssna på när man kör bil! Sitter just nu och surfar runt och letar efter nya godbitar så är det någon som har nåt bra tips så tar jag gärna emot det!

Har hittills lyssnat på "Luftslottet som sprängdes" och håller nu på med "Italienska skor" (av Henning Mankell). Förutom det självklara att det är smidigt för att man har händerna fria är det skönt eftersom jag lätt blir slarvig när jag läser och stressar mig igenom böcker. Nu kan jag ta in nyanser och bitar av böcker som jag annars hade hoppat över!

Nåja, nog med svammel. Nu måste jag sova om jag ska ha en chans att komma upp i tid imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0