Mera häst

Vissa dagar blir det mycket hästsnack här men det gick så bra idag så jag måste bara säga det! Har min dator här hos föräldrarna som snart ska få skjutsa hem mig, så passar på att skriva lite nu =). Sen blir det fullt upp i em med både hårfärgning och allmänt pyssel,  inflyttningsfest och utgång som avslutning!

Började i alla fall dagen med att rida ut på Dreki med Ingela och Lena. Vi tog det rätt lugnt eftersom han precis har satts igång efter en vila. Men när vi töltade lite så bjöd han självmant mot en ren tölt och under hela ridturen vixlade han inte en enda gång så den där vilan måste ha gjort honom gott! Det är så kul när man känner hur hästarna utvecklas!

På tal om utvecklling så fick ju Björg gå en kort runda som handhäst när jag red Jarpur. Något som var helt nytt för henne så pappa red bakom för säkerhetsskull. Men hon skötte sig toppenbra! Försökte bita Jarpur i halsen nån gång bara men han är ju så cool så det struntade han i. Ställde sen in Björg i stallet och red Jarpur lite till. Var lite omotiverad men han kändes i alla fall väldigt mjuk och fin i traven, något som nog sitter i sen torsdagens lektion kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0