Sommarkänslor!

Åh, vilken härlig dag det var idag! Solen har skinit hela dagen och jag har kunnat gå i t-shirt för första gången i år, det är vår och sommaren känns som den är på ingång!

Var ute i stallet vid halv tio och höll hovslagaren sällskap medan han skodde några hästar. Bjöd även på fika och satt och pratade en stund, mycket trevligt och dessutom lär man sig alltid något nytt när man pratar med honom!

Sedan red jag Jarpur på ridbanan. För första gången på ett par veckor så kändes det som att jag verkligen kunde rida igenom honom. Det blev mycket sidförande och tempoväxlingar i skritt och tölt och sedan även i trav. Både han och jag var rätt trötta efter det.

Medan hästarna åt lunch, passade jag på att göra det jag med! När jag kom ut igen så var det dags för Assa. Jag brukar sällan tycka att det är roligt att rida henne på banan men kände att det var dags för det idag. Hon var ovanligt framåt även där idag, trots att det var varmt. Fick bort lite päls från henne också så hon såg fin ut i alla fall!

image38


Avslutningsvis hämtade jag Björg. Hon kom som vanligt när jag ropade och följde glatt med in i stallet. Först hade jag tänkt att tömköra men eftersom jag longerade igår så slutade det med att jag la på sadel och träns och red i 10 minuter istället. Hade lite problem med bortre hörnan idag igen men gick mycket bättre. Enda "olydiga" hon gör är att börja trava ibland när vi skrittar och nån enstaka gång inte vill svänga dit jag vill. När vi var klara och skulle gå ut i hagen igen så bestämde hon sig för att det var dags att rulla sig... Sanden på ridbanan är tydligen riktigt skön ;) .

image40

image39

Dagens nackdel är att jag är påväg att bli sjuk (halsont framförallt) , även om det är något jag försöker ignorera. Blir nog inte träning ikväll tyvärr. Vill inte riskera hjärtmuskelinflammation eller dylikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0