Tävlingsdag

Hemma efter en lång men rolig dag! Vi åkte hemifrån vid sju för att jag skulle hinna klart med mina förberedelser inför tävlingen. Var lite stressad först för att jag inte hade bokat någon box. Det löste sig dock när vi kom till tävlingsplatsen och direkt springer i Monica som bor 5 minuter från tävlingsplatsen. Jag var fräck nog att direkt fråga om jag kunde få låna en box, vilket jag fick! Jättesnällt!

Eftersom jag inte skulle rida föränn tidigast halv 3 och veterinärbesiktningen var till 10.30 så var det skönt att kunna låta Jarpur stå inne i ett par timmar. Inte minst för att det gjorde det möjligt för oss att titta lite på de andra klasserna också. Riktigt fina hästar var det! Är speciellt imponerad av en del unghästar på 5 och 6 år som tävlade i de speciella unghästklasserna. Några av dem var väldigt flotta och det ska bli kul att se dem på tävlingsbanorna de kommande åren.

Själv red jag i femgång, där jag kände mig lagom underlägsen. Mitt mål var "att inte komma sist" vilket egentligen är ett rätt dumt mål då jag ju faktiskt inte kan påverka hur de andra går. Visserligen levde jag upp till målet, men var aldrig med om nån tätstrid direkt =). Med poängen 5,5 är jag ändå nöjd, eftersom det är ungefär det bästa vi fick under förra säsongen. Speciellt nöjd är jag med tanke på att min första passläggningen skedde ut korsgalopp. Själva korsgaloppen är jag såklart inte nöjd med, men däremot med det faktum att vi trots det lyckades få in lite pass!

Är annars MYCKET imponerad av hela anläggningen på runsten. Ännu finare än vad det ser ut att vara på bilderna och perfekt underlag att rida på! (dock var kurvorna på "ovalbanan" lite snäva) Var dessutom kul att träffa massa människor som man bara träffar på just tävlingsplatser under sommarhalvåret.

Blev tyvärr inga bilder alls från tävlingen, men kanske är någon annan därute som var där och fotade och isåfall dyker det kanske upp nåt sen!

Kommentarer
Postat av: Susan Stang

Hej! Det finns en film på dig och ev. någon bild också. /Susan

2008-04-06 @ 08:34:42
Postat av: Malin S

Det gick ju att lägga pass i de där snäva kurvorna också :)

2008-04-06 @ 17:24:57
URL: http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: Malin

Malin: Ja, passläggningarna gick verkligen över förväntan, trodde det skulle blir riktigt svårt innan! :) Däremot kändes det som vi nån gång var på väg ÖVER nåt "hörn" i både traven och galoppen.

Susan: Vi får väl se om jag får de bilderna sen då! =)

2008-04-06 @ 22:31:31
URL: http://draktand.blogg.se
Postat av: Susan Stang

Det var en som missade hörnet och hamnade innanför. Jag skall påminna Ingela om filmen.

2008-04-08 @ 21:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0