Amelia - en besvikelse

Jag brukar gilla tidningen amelia. En tidning som har en bra mix av artiklar och jag trodde att de även hade en hälsosam inriktning. När jag läste senaste numret blev jag dock rejält besviken.

Där tipsar de på fullt allvar om en fyradagars flygvärdinnediet där man ska gå ner 3 kg på fyra dagar. Samtidigt skriver de att det mesta man går ner är vatten och att det är lätt att fastna i jojo-bantning. 

Ni kanske undrar vad denna diet bestod av eftersom jag reagerar som jag gör. Ptja, inte mycket, och det är i mina ögon inte konstigt om man går ner vi i vikt när man har ett kalori-intag som måste bli minimalt.

En dag kunde se ut såhär:

Frukost: 1/2 grapefrukt och svart kaffe
Lunch: Grillat kött, haricot verts och tomatjuice
Middag: 2 kokta ägg, haricot verts och en sked osötat äppelmos.

De tipsar även om hur man om man känner sig hungrig ska dricka mycket vatten och ta en promenad istället.

Helt absurt, men vem vet, någon kanske känner för att prova?

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det där låter ju nästan som ETT mål mat. Hjälp! Skulle jag äta så skulle jag vara hungrig, grinig och inte orka någonting... Trodde den tidningen var vettigare ;P

2008-08-22 @ 23:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0