Böckerna förresten?

Kursen jag börjar på tisdag heter Didaktik: teorier om lärande

Alla säger att pedagogik mest är flum, men jag tycker ändå att det ska bli rätt kul! Efter allt strul med C-uppsatsen i våras tycker jag att jag förtjänar en lättsam termin. Men vi får väl se senare i höst om det verkligen var så...

Böckerna jag ska läsa i denna kurs och därför har beställt heter:

  • Design för lärande
  • Barnets själsliga utveckling
  • Etnografi i klassrummet
  • Tänkande och språk
Två av dem är äkta gamla klassiker från 60-talet men det är ju alltid populärt att studera "urfäderna". Ännu en klassiker blir det men den lyckades jag fjärrlåna från biblioteket. Ovanstående böcker kostade 779:-, det räcker tycker jag, även om det egentligen är rätt bra pris för fyra böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0