En vanligt tisdag?

Tänker på mitt jobb...  (igen) Tror man måste vara riktigt hårdhudad i längden. Nu har jag visserligen funnits där i snart 4 år men det känns som det bara har blivit fler och fler otrevliga typer. Idag blev jag kallad oförskämd för att jag bad om betalt innan jag gjorde i ordning en kunds mat. "vaddå, tror du inte att jag tänker betala?" fick jag ilsket till svar när jag sa vad det kostade. I min hjärna är den reaktionen i sig ett tecken på att man vanligtvis har nåt fuffens för sig...

Det mest uppiggande var annars att en av de trevligare kunderna noterade mitt frisyrbyte så där fick man sig en liten uppiggande komplimang istället!

Annars så var jag även och red idag. Blev först Björg som fick gå en liten sväng i skogen med mig samt mor på Jarpur som sällskap. Lilla tjejen gick på riktigt fins och enda gången hon tvekade var när det dök upp diken, då fick Jarpur hoppa in och visa vägen.

Red även Assa och där känns det som en liten svacka just nu. Förutom att hon inte gått på två veckor och därmed har fått en riktigt instabil trav så hänger hon sig i handen och mina försök att rida med halsringen är helt lönlösa, då springer hon dit HON vill. Halringsproblematiken är nog det mest knäckande eftsrom jag vet att det GÅR att rida henne så, det är bara jag som inte kan... 

På efterfrågan måste jag förresten bara visa denna bilden, actionbild när det är som bäst! (förövrigt min käre bror som utför detta eleganta hopp)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt hopp!



/Anonym bror

2008-08-19 @ 23:23:34
Postat av: Elisabeth

Jag har upptäckt att jag är mer hårdhudad vissa dagar medan vissa dagar kan man bli rätt nere när folk är otrevliga... och folk kan vara ruskigt otrevliga!

Men bra att någon upptäckte din nya fina frisyr :-)



Bilden på den anonyme brodern var bra ;-)



Kram

2008-08-20 @ 08:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0