Massa motion

Mycket träning blev det idag!

Först ridlektion nu på eftermiddagen. Jag red Assa för Malin och mot slutet kändes det riktigt bra! Men man får jobba rejält för att hon ska sluta såsa och jobba. Det som känns svårast nu är att behålla mjukheten i henne även när man pressar på. Blir ju lite av en paradox, men man får väl försöka så gott det går.

Tog även en snabbtur på Jarpur för att kolla av läget på honom. Han har mest blivit riden av massa andra människor senaste tiden. Nu red jag ut och kunde inte riktigt komma åt honom som jag gör på volten men han kändes helt ok. Bland annat så töltade han T2-tölt (på långa tyglar) en lång sträcka, inklusive skarpa kurvor. Kändes skönt då jag hade en period med travtakt, som nu verkar vara borta. Fick även igenom skänkelvikningar över vägen i trav och tölt.

Efter en snabb middag så var det dags för mig att få min träning. Core och Body Balance blev det idag. Ryggen kändes ovanligt svag på coren, fick ont i den när jag körde "plankan" på tå så fick ställa mig på knä istället. Balancen var skön som vanligt och det känns som jag faktiskt har börjat bli en aning smidigare nu. Kommer liiite djupare i tänjningarna i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Måste ju uppdatera mig här på bloggen nu ;-)

Balance var sååååååå skönt! Bra tips :-) Det är verkligen avslappnanade.

2008-08-27 @ 08:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0