Skolstart - lika givande som alltid

Första dagen i skolan, och jag mindes just hur segt det kan vara på föreläsningar. Men vi ska kanske ta det från början.

Tänkte vara ute i god tid och ta 7.10 bussen från Nynäs, man vet ju aldrig hur vilse man kan bli när man kommer fram till skolan. Är ute i sista sekund och småjoggar ner mot stationen för att sedan se bussen passera utan att svänga in och hämta upp folk. Sovande chaufför eller nåt? Blev att vänta 15 minuter på nästa buss som hade en förare som faktiskt visste vilka stationer som ingick på linjen.

Väl framme på Thorildsplan, med 10 minuter till godo, så var det dock inga problem att hitta rätt. Det var bara att följa strömmen av människor. Trodde kursen jag skulle läsa var nån liten skitkurs, men det är 300 elever som ska gå den. Föreläsningen då? Jo; först gick lärarna igenom exakt samma saker som står på kurshemsidan. Sedan hade vi en två timmar föreläsning med ämnet: introduktion till alla tre forskarna vi ska studera denna kurs, med saker som jag redan har läst i psykologin. Sövande värre! Dessutom med en föreläsare som hade halsont eller något och harklade sig högt och återkommande rakt i micken... 

På vägen hem så strulade det sig med transporten igen... Denna gång inte SL:s fel utan en outbildad pressbyråanställd som inte kunde hitta och ta betalt för en sl-remsa på ett någorlunda effektivt sätt. Fick nöja mig med att se tåget rulla ut från perrongen när jag kom upp på den.

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja det är galet mycket just nu, ska försöka komma in i nya rutiner, lära känna alla och försöka fixa med allt runt om. Men förhoppningsvis har jag bättre koll till nästa vecka så då kommer jag stå där på jamen och flåsa, troligen även combat på torsdagen eftersom jag har svårt att hinna med de tidigare klasserna. Men denna vecka blev vad den blev, trist dock.

puss å kraaam!

2008-08-27 @ 06:59:43
URL: http://nemfer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0