Söndag = vilodag?

Inte i min värld!

Hela helgen har faktiskt gått i ett rasande tempo. Det började redan i fredags kväll då vi lite snabbt åkte till Trångsund fram och tillbaka för att säga grattis till Erica som hade inflyttnings-/födelsedags-/renoverings-fest. Henrik skulle jobba natt och jag jobba fredag morgon så det blev bara en snabbvisit, dock med god grillad mat innan vi lämnade partyt.

Lördag morgon var det jobb som gällde för mig. Stressade runt lite lagom mycket och försökte vänja mig vad det nya övervakningssystemet om vi numera har. (och som jag idag såg en smitning tack vare... nån nytta gör det!)

En liten ridtur med min far efter jobbet. Jag o Assa red en jättefin pass. Enda problemet var bara att sträckan innan det blev pass var ungefär 50 meter. Lite väl långt om det ska fungera på tävlingsbanan.

Duscha och byta om hos föräldrarna för att sedan bege sig vidare. Nu var Tungelsta/Krigslida målet. Där hade Malin o Pelle nämligen en av sina grymma fester. Kräftskiva denna gång. Nu är inte jag så överförtjust i kräftor så jag valde att grilla kyckling. Tur det, för den alkoholmängd som trots allt slank ner hade inte varit kul på fastande mage kan jag tänka mig. Festandet pågick inpå småtimmarna innan jag kröp ner i min medhavda och uppblåsbara säng. Kändes riktigt lyxigt faktiskt!

Mysig frukost på verandan när alla var lite lagom trötta fick starta söndagsmorgonen. Sen var det dags att åter bege sig till föräldrarnas ställe. De bor så nära jobbet så jag slängde i mig lite fil och mackor och drog åter på mig jobbkläderna för att sedan jobba 14-21. Kan väl sammanfattas med att det var rätt tungt. Kroppen kändes rätt seg o trött. Nu när jag kom hem blev det en varm dusch och sen landade jag i soffan...

... men inte för att vila, utan för att läsa mail, se över ekonomin, beställa kurslitteratur och fixa csn.  Allt är klart utom csn. Deras hemsida hängde sig när jag skulle logga in så det testar jag imorgon istället. Alltid nåt som ska krångla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0