2 veckor i bild...

Två veckor sedan åkte ju jag o tjejerna till källareholmen, där vi mötte upp Henrik, min bror, kusin och liite annat folk. Sommarsemestern kanske inte hade det bästa vädret. Något som vi märkte av när vi skulle ta oss över sjön:



En av kvällarna hade vi skaldjurstema, något som jag tror uppskattades ordentligt av vännerna ;) Själv är jag en långsam typ när det gäller att skala räkor, men det var en härlig kväll.




Efter maten svidades det om och gjordes klart för utgång. Blev en massa dans och sånt inne i den stora staden. Intressant att det var sådant drag en vanlig tisdag. Men det är så semestern ska vara!




Nu i veckan så tyckte vi att det var dags för minigolfturnering. Regnet överraskade oss tyvärr efter halva tiden så med 9 hål spelade så vann Henrik. Banan var fantastisk välgjord med teman från trakten. Här sitter pojkarna och njuter på bryggan i grebbestad. ;)






Efter intensiv övertalning så gick jag med på att testa surfingbrädan sista dagen. Min motvilja grundade sig i det faktum att vattnet var kallt, det var fullt med äckliga brännmaneter, det var hyfsad stark vind och jag är rätt kass på surfing. Nu kunde de följa efter och hala in mig i båten efter ett tag. Men efter ett antal vurpor och fighter mot seglet (det är riktigt tungt!) så lyckades jag i alla fall åka några meter. Men styra - det är överkurs!



Hemvägen tog jag o Henrik via Göteborg för att närvara på hans systers 30-årsfest! En trevlig tillställning med god mat och trevligt sällskap. Jag fick bland annat träffa flera släktingar jag inte träffat förut. Lyckades även dansa lite, men mesta tiden tillbringades minglandes.



Hemresan blev med intercity-tåg. Henrik led lite mer än mig då han har drabbats av ryggskott. Men båda suckade djupt över den snarkande karln i sätet brevid. Inte lätt att få någon ro då. Nu är det snart lunch och sen stallbesök!


Kommentarer
Postat av: Malin S

Hej och välkommen hem!

På lördag är det kräftskova hos oss! Välkomna!

2008-08-18 @ 17:50:33
URL: http://www.malinweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0