Vuxenpoäng!?

Idag så var jag å Henrik på banken för att lägga om bolånet, hur vuxet kändes inte det? Passade även på att fixa till min telefonbank så jag slipper stå i affärer på semestern och inte kunna betala det jag vill köpa. *been there, done that*

Nåt som är mindre vuxet är väl kanske att jag har skolstart imorgon, visserligen på hög nivå, men nu är det en del av mig som bara längtar till att komma ut i arbetslivet och framförallt få en vettig lön. Fick nog minimumrekord från jobbet denna månad. Som tur är väntas lite extrapengar från extraextrajobbet samt CSN, som jag lyckades fylla i ansökan till idag. Imorrn måste jag införskaffa busskort och bara det lär gräva ett hål i min kassa som är större än vad den tål egentligen...

Håll tummarna för att jag inte går vilse imorgon. Ska till campus Konradsberg, som är något helt nytt för mig! Den ligger tydligen vid Thorildsplan, 10 minuter från T-centralen, så dit tar jag mig nog, men att sedan hitta rätt lokal brukar ju vara ett mindre projekt som inte alltid är så skoj.

Kommentarer
Postat av: Helene

Ibland vill man vara vuxen och är det. Ibland inte. Om man bara är vuxen och lever vuxenliv kommer livet bli trist. Man skall alltid ha barnasinnet kvar mitt i allt annat, då mår man bra.

Hoppas det kommer att gå bra i skolan men glöm inte humorn inom dig. Kram från mig.

2008-08-25 @ 21:35:20
URL: http://sprund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0