Ett lättmjölkspaket mot pannan

Detta skrivs just nu med en hand eftersom den andra är fullt upptagen med att hålla ett djupfryst mjölkpaket mot vä'nstra tinningen. Vad har jag då gjort? Tanken var att göra chokladtryffel, men vårat kök är inte Malin-säkrat. För andra gången på ett år har jag i min iver att inte det ska bli fel i tillagningen, snabbt lutat mig fram över spisen och Tjong! så slår tinningen rakt in i kanten (spetsen) på spisfläktskåpan.

Kommer väl troligen få en lagom fin bula även om jag försöker minska den värsta skadan... Extra god timing att det är just ikväll vi ska på julbord med jobbet.

Nu står i alla fall tryffel och stelnar. Fick hjälp av Henrik så vi genomförde det tillsammans trots kylning av pannan på samma gång. Recept dyker upp senare om det blev lyckat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0