Glad förlorare

Sitter just nu under en fleecefilt hos mor och far och försöker arbeta upp lite värme i kroppen efter att ha vistats utomhus i 4 timmar. Det har visserligen varit plusgrader idag men riktigt rått och äckligt! Vi hade vår julpyntningsdag i stallet idag nämligen och körde sedan en liten tävling inspirerad av öltölt. Vi fuskade och hade vatten i glaset men tävlingen går för er som inte vet ut på att man ska tölta slalom en viss bana på snabbast tid och spilla så lite som möjligt.

Jag var dum nog och valde fjoll-hästen Dreki som efter halva rundan upptäcker det gula glaset jag håller i handen och då börjar skygga rätt rejält för det. När min sadel dessutom började glida tog jag det säkra före det osäkra och släppte glaset. Det resulterade alltså i en hedrande sistaplats. Men jag var glad ändå!



Gårdagens julbord Häringe var annars mycket trevligt! Kul att göra nånting med alla kollegor på en gång, det har nog aldrig hänt förut. :) Dessutom är Häringe Slott en otroligt häftig miljö att vara i.

Kommentarer
Postat av: Susan

Men såååå tokig var han väl inte. Han bockade ju bara lite. Det gick ju bättre andra varvet. /

2008-12-07 @ 19:13:23
Postat av: MalinS

Åh,. julbord på Häringe!

aaavis

2008-12-08 @ 14:38:49
URL: http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: Sofie

Mysigt med julbord på Häringe. Har hört att det ska spöka där också.

2008-12-09 @ 16:18:17
URL: http://svalurlover.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, Julbordet där är faktiskt något helt speciellt =)



Och ja, det ryktas om att det spökar. Men jag föredrar att inte försöka tänka på sådant! ;)

2008-12-09 @ 20:46:11
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0