Jag vill ha en ekorre!

Vi var på Skansens julmarknad idag. Första gången jag var där och det var mysigt värre, men riktigt ruggigt ute tyvärr. Inte många djur ute i hägnen men när vi kikade på sälarna så var där en ytterst tam ekorre, som vågade sig på närkontakt och satte sig på min arm i några sekunder. Jag blev både förvånad och fascinerad. De är otroligt häftiga små djur, otroligt snabba dessutom! Vi fångade det till och med på nåt kort men det blev så suddigt så det är ingen idé att visa upp...

När vi gav upp djuren så kikade vi lite i stånden och köpte brända mandlar. Sedan var vi dessutom ambitiösa och gick in i diverse små bodar och gårdar. Det som är roligt med skansen är att vissa saker kan vara lite svårt att hitta. Man får kolla lite vad som finns bakom de stängda dörrarna och känna sig lite som en upptäckare i delen som föreställer en gammal stad. Då hittar man allt ifrån silversmedjor till gammelmodiga apotek.

Resten av dagen har ägnats åt att plugga lite och se på film. Vi såg på Harry Potter och Hemligheternas kammare som gick på femman igår. Jag tänkte att det kanske börjar bli dags för mig att ta mig igenom dom nu.... Den var hyfsad och jag är imponerad över att de följer boken såpass bra som de gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0