Julefriden sänker sig mellan barnskriken

Nejdå, det låter värre än var det är och vad jag trodde att det skulle vara. Julafton igår firades med tre bebisar på 9 månader, 10 veckor och 3 veckor. Det hade kunnat sluta i totalt kaos men de sov sig faktiskt igenom större delen av dagen som blev väldigt mysig och lugn. Mycket mat, fika och kaffe. För att inte glömma Kalle Anka, pepparkakor och knäck. 

Julklappsutdelningen var kaotiskt men där var ju inte jag mest i centrum så jag kunde luta mig tillbaka och ta det lite lugnt. Lite klappar fick jag. Bland annat en ny bilstereo och ett halsband från Henrik, samt singstarskiva, presentkort på HM och så varsitt årskort på grönan av hans familjemedlemmar. Henrik fick en hel del båtgrejor plus kläder. Så det märks vad behoven ligger i år så att säga. ;)

Imrogon åker vi tillbaka mot Nynäshamn med vårt kära SJ som steg betydligt i graderna hos oss efter att vi lyckats få tag på billiga x2000-biljetter i första klass. Otroligt vad lyxigt det kändes. Inte minst att få sitta i Loungen på stationen. Fika, gratis kaffe, sköna fåtöljer och allmän lugn och ro!  

Kommentarer
Postat av: Susan

Visst blir det bra att ha julafton en gång till på lördag!

2008-12-25 @ 18:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0