Ledigt - men ändå inte!

Nu är jag ledig i fyra hela dagar. Eller ja, jag har en hel del pluggande framför mig och massa annat inplanerat dessutom men ingen tur till varken skola eller jobb och det känns skönt! Ska imorgon försöka hinna tvätta och dessutom få i ny färg i håret, något som är ytterst välbehövligt! Till helgen väntar träning, julbord och julaktiviteter i stallet!

Idag har jag i alla fall jobbat. Men innan dess så var jag och red Assa. Intentionen var den bästa för jag var riktigt laddad. Resultatet var dock inte lika lyckat. Jag började på vägen fram och tillbaka till 73:an 2 gånger. Skritt och lite övergångar till tölt. Vi var inte riktigt överrens och hon ville inte riktigt mjukna på vägen bort och ännu värre blev det på väg mot stallet. Så fort jag rakriktade henne kändes det som att hon bara tänkte pass. 100 kg häst i handen och ren tvåtakt. Jag flyttade henne åt sidan och lyckas ta ner till skritt, halt och ryggar. Sedan är det samma visa igen.

Väl tillbaka på banan kändes det som att tölten lossnade hyfsat på slutet, men hon kändes fortfarande bättre veckan innan Globen (när hon av förståpeliga skäl har vilat lite). Traven var fotrfarande hemsk, framtung och låg i handen så jag kände bara att jag behöver lite hjälp snarast (Malin, vi får boka nåt datum snart! ;) ).  I morgon tänkte jag ta vid där jag slutade och hoppas att jag får mer framgångar då!

Kommentarer
Postat av: MalinS

Jamen det går fint! Bara att hojta! :)

2008-12-04 @ 21:45:43
URL: http://www.malinweb.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0