Men jag trotsade vädrets makter....

Jag lyckades faktiskt ta mig ut i stallet och regnet när allt kom omkring. Skoteroverall och goretexkängor räddade mig från det värsta. Och tro det eller ej men Assa kändes faktiskt riktigt bra. Inte toppen, men ändå bättre än på länge.

Annars så föreslog min mor att jag skulle önska mig en vinterridjacka i julklapp och det kan ju vara en idé. Min önskelista (om än något orealistiskt - alla mina teknikprylar är paj ju...) ser då ut ungefär som följer:


  • Vinterridjacka, regn och vindtät samt varm, Hyfsat lång och med långa ärmar och hög krage. Fast ingen luva (den är endast i vägen). Gärna svart.
  • Bärbar dator som sitter ihop.... "normal storlek" med bra batteritid, hårddisk och hyfsat snabb. + för lättviktare. Jag är visserligen kär i Macs design men egentligen spelar det ingen roll i nuläget.... De kostar trots all en hel del mer, men när jag blir en färdig affärskvinna, då ni!
  • Om ovanstående; Datorväska
  • Någon slags mp3-spelare. Även här är batteritid viktigt, likaså utrymme, samt möjlighet till att göra egna spellistor. Liten o smidig är ett plus. (jag gillar eg ipod nano, är bara fundersam över hållbarheten på batteriet efter att min ipod kraschade efter ett antal år)
  • Laserskrivare. Vet ni hur frustrerande det är att behöva gå till biblioteket varenda gång man behöver skriva ut ett enda litet papper?
  • Kamera, kompakt men som tar bilder av god kvalitet. Sportfunktion och är snabb. Behöver inte vara 10 mpix direkt....
  • "Civila" Kläder i alla dess former. Jag ska ut på massa praktik till våren och då gäller det ju att vara representativ. ;) 
  • Ofodrade läderstövlar med liten klack men som är lite grövre (utan att bli alltför ridstövelaktiga)
  • En parfym, söt ska den vara ;) (tänk escadas sommardofter...).
Nu framstår väl jag som värsta tekniknörden och det kanske jag är också? Nåja, det är väl i önskedrömmar man kan leva ut lite och verkligen bara önska fritt? Haha! Ni som kommer ihåg mina trasiga mobiltelefoner kanske förvånas över att en sådan inte står med på listan? Men den nuvarande gör faktiskt det den ska och visst är det kul med nya, men jag är på nåt sätt mer förtjust i att separera på kamera, musik och mobil. Kamerorna i mobilen duger mest till partykort och musikkvaliteten på mina senaste är visserligen bra, men minnet kan ju helt klart vara bättre. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0