Träning och missad träning

Min dag tillbringades på en gård utanför Järna där jag var och red kurs för Hinni på Assa. Mycket roligt! Vi fick arbeta med att driva och arbeta med sätet så fort hon spände sig. Arbeta med att använda tygeln först som absolut sista utväg och mot slutet av andra passet slutade det med att han satt upp på hästen och red henne med enbart halsring. När jag sedan skulle försöka så resulterade det i en häst som glatt skrittade iväg som hon ville över ridbanan. Känns som vi har nåt att öva på. Speciellt när det var så tydligt att han kunde detta, men inte jag... Det kändes i alla fall som jag fick med mig massa vettiga saker som vi kan arbeta vidare på!

Skulle sedan hem och träna combat på kvällen men det fick ställas in på grund av att jag istället fick rycka ut och arbeta i ett par timmar då en kollega fick en migränattack. Kändes lite lagom surt att stå på jobbet med tärningsabstinens men det kan ju bli så ibland tyvärr...

Kommentarer
Postat av: marianne

Visst var det kul att bara rida med halsring... ännu roligare när man kommer till galoppen och att rida i öppna. Ses på volten!!!

2008-07-26 @ 21:28:27
Postat av: Malin

Haha, jo, det är säkert kul, när vi väl lyckas skaffa nån slags kontroll! ;)

2008-07-27 @ 10:26:41
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0