Måndagsmys

Haft en riktigt skön dag faktiskt! Lite sovmorgon i morse och mys i soffan framför TV-n. Lyckades sedan lura med Henrik ut i stallet där jag först red ut på Assa medan han rastade Munin. Efter det var det dags för ännu en övningstur på Björg. Jag är inte säker på att jag gör allt rätt med henne hela tiden. Hon är det första häst jag tränat helt själv. Men det känns ändå som att det går framåt. Även om hon bråkar en del med mig ibland så början hon förstå och i skritten har hon även lärt sig att söka sig lite neråt. Sen är hon väldigt pigg så de första varven på banan brukar jag passa på att träna trav o galopp och så tar jag skrittövningarna när hon lugnat ner sig lite.







Lunch åt vi på Plantshopen i Ösmo. Deras vegetariska buffé är verkligen god och varierande! Olika saker varje gång man är där känns det som. Sen är dte ju inte heller fel att sitta och äta i en sådan mysig miljö.


Vi var lite sugna på att ta en utflykt sedan men visste inte var. Ingen av oss hade dock varit på en av kommunens sevärdheter; Torö stenstrand innan, så vi begav oss ut mot torö. Det är inte direkt skyltat så vi följde bara vägen så långt det gick och vips hade vi hamnat vid färjeläget till Landsort. Rullade tillbaka en bit och tog till vänster denna gången och Bingo! Nu var ju vädret inte det bästa även om vi hade uppehåll, så stranden var rätt ödslig, men riktigt, riktigt vackert! Förstår att surfare gillar att hålla till där med tanke på storleken på de vågor som var idag.


Väl hemma igen bakade jag bröd efter eget recept. Blev lite experimenterande. Ska snart provsmaka och blev det bra så lägger jag ut det senare ikväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0