Dagens stalltur

Hade en smärre motivationsdipp idag när jag kom till stallet. Kändes allmänt segt och det kände säkert jarpur av för han ville inte alls samarbeta. Efter en halvtimmes försök till dressyr på ridbanan gav jag nästan upp. Så fort jag försökte rygga honom det minsta bakåt så bet han bara tag i bettet, körde upp huvudet och vägrade förflytta sig bakåt det minsta. Och ja, han vet precis vad jag ville då han brukar kunna genomföra ryggningar utan några större problem. Lite trav på volt avslutade passet och det gick väl helt ok.

Var därmed inte så värst pigg på att aktivera Björg men jag kände att jag var tvungen till det. Tömkörning stod på schemat och det var ett tag sedan sist då jag ridit och longerat en del den senaste tiden. Hon överraskade mig dock positivt! Följde spåret utan problem. Accepterade förhållningar och svängde på böjda spår och kunde även gå på raka spår när vi vände snett igenom. Något som sist inte fungerade så jättebra. Då blev våra snett igenom snarare serpentiner över diagonalen...

Det är faktiskt väldigt uppiggande att märka hur hästen har utvecklats sedan sist!

Nu väntar möte med en människa som jag eventuellt ska genomföra ett projekt med i höst. Vi får se hur det blir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0