Migrän

Ja, jag får ju migrän med jämna mellanrum och idag var det dags igen. Var lite småtrött imorse på grund av lite lite sömn men det var ändå helt okej. Var ute i stallet och löslongerade Björg samt red en sväng med en tjej som från och med nu ska rida Jarpur 1-2 dagar i veckan.

Efter att ha käkat lunch så kom en huvudvärk smygandes. Jag tog två alvedon och passade på att sova lite på soffan. Huvudvärken höll dokc i sig men var inte så farlig så jag sätter mig för att åka till jobbet. I bilen börjar jag så smått kallsvettas och känner mig rätt svag när jag kommer till jobbet. Kollegan hinner som tur var inte ens gå hem innan jag börjar må riktigt illa. Hon kan som tur var stanna kvar ett tag extra och vänta på en annan kollega som hoppar in med kort varsel. Väldigt tacksam att det gick att lösa måste jag säga! Jag blir hämtad på jobbet av min mor och får åka hem till dem för att lägga mig och försöka sova. Inte lätt med huvudvärk och när man samtidigt mår så illa att det inte går att få ner värktabletter samt återkommande frossa. Detta hände vid två-tiden. Jag lyckas till slut slumra till lite och vaknar ordentligt först vid sju-tiden. fter någon timme kände jag mig pigg nog att börja ta mig hemåt. Nu är jag rejält hungrig och ska försöka få i mig något att äta.

Denna attack var inte helt oväntad. Brukar ofta drabbas efter en anspänning och när jag slappnar av. Hade exempelvis ofta migrän efter en skolvecka när jag var liten (dvs betydligt oftare än nu). Vi väntade oss nog allihopa ett anfall igårkväll men när det inte kom så trodde jag att jag hade klarat mig, men tydligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0