Söndagsmorgon

Klockan är inte ens åtta och jag är vaken och ska snart åka till stallet! Det kommer kanske en tjej som jag känner förbi vid nio-tiden och då är det väl bäst att vara där kanske. ;)

Gårdagens ungdomsaktivitet gick bra. Jag fick agera speaker, vilket innebar att stå och ropa instruktioner i en megafon. Lite läskigt i början men sedan gick det rätt bra. Det var bara åtta startande också vilket underlättade det hela. Alla verkade i alla fall nöjda och glada, slapp att bli drabbade av regnsskurar och vi fick precis ihop till ett lag.

Middag bestod av grillning för att fira mor och far samt inviga deras nya grill. Det blev väldigt mycket mumsigt på den kan jag ju säga. Allt från grillat kött till grillad vitlök och majskolvar. Glass med jordgubbar tll efterrätt. Vi verkar helt ha skippat tårtor i år, det är jordgubbar som gäller hela tiden och inte mig emot. Både gott och liite nyttigare.

Efterhemkomst blev det snabbdusch och sen på cykel hem till Anna. Där var madde och hon i full gång med att spela TV-spel. Det blev marioparty samt dansmatta. I början lätt, men accelerade snabbt. Sen råkade jag nämna att mina knän gör ont vid vissa övningar när jag tränar Body Balance (tex gå upp i brygga) vilket resulterade i en del gymnastiska övningar.

När Henrik hade slutat jobbet dök han upp så att vi gemensamt kunde cykla ner till Freja. En uteservering på en båt, som är ytterst populär att sitta på under sommarhalvåret. Speciellt nu när de har investerat i ett gäng gosiga filtar. Det blev en hel del skratt då kan vi väl säga, kändes riktigt mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0