Update

Nu har jag startat datorn och sitter på hotellrummet. Kan förstå om mms:et jag skickade förut verkade något kryptiskt men jag känner mig lite trött och allmänt borta idag. Finalen jag skulle ha ridit blev inställd, då det hände en allvarlig olycka i finalen före. Det gjorde att alla följande finaler ställdes in och istället genomförs imorgon!

Vad som hände var att A o Nitro gick omkull i sin första passläggning och A blev liggandes medvetslös en bra stund, men han vakna till innan sjukvårdspersonal och ambulanssjukvårdare till slut kom dit. Det blev Ambulans till närliggande sjukhus och jag håller alla tummarna för att han mår bra! Ingen vet riktigt vad som hände men det verkar vara en blandning av en lös bana och en häst som kom i obalans. Vissa ryttare valde att åka hem idag och strunta i finaler, andra resonerar mer som så att vi ju ofta rider på betydligt sämre underlag än detta. Inför morgondagen kommer de banansvariga i alla fall sladda och välta banan mellan varje final för att i alla fall den ska vara bra.

Allt detta har väl gjort att man inte känner sig peppad till 100% inför morgondagen, men man får väl se det som ett träningstillfälle om inte annat... Jag red även stilpass idag vid lunch, men då blev det en fin raka i korsgalopp och därmed en diskning.

Sen så är man lagom sönderbränd av solen. Misstolka mig inte, jag älskar sommaren och värme, men när man bränner sig ordentligt trots solskyddsfaktor 25 så är det mindre kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0