Blodbad på Drakboda

Var och tränade för Nina K idag (vilket gick jättebra - mer om det sen) och när jag och min mor kom tillbaka till stallet så ser vi hur Assa, som står längst bort i hagen, är täckt av blod! Halsen, rumpan, bogarna, svansen och manen... Det såg ut som halva hästen var täckt av köttsår - som tur var så verkade det betydligt värre än det var!

När de båda stona kommer närmare så ser vi att de rör sig utan problem och då upptäcker jag ett stort sår i Heklas ansikte. En bit under ögat hade hon ett djupt jack som hade blodat ner hela hennes huvud. Inte alls kul alltså... Men det såg mycket bättre ut efter rentvättning i alla fall, även om det är rätt svullet. Däremot hade Assa inte ett enda sår. Allt blod på henne kom alltså från Hekla.

Nu ska ju jag dessutom tävla lilla Assa imorgon så det blev till att bada hästen ordentligt. Fick förhoppningsvis bort det mesta i alla fall. Hennes enda spår efter damernas girlfight är en liten svullnad på halsen där Hekla fått in en spark eller så.



Kursen för Nina gick i alla fall bra! Jag red Jarpur och vi tränade inför morgondagens tävling. Mycket galopp och få igenom sidorna. Nina framhöll hur viktigt det är att göra allt ordentligt med honom och inte sitta och mesa. Just för att han lätt blir så stark så gäller det att vara rätt så bestämd. Det kändes i alla fall toppenbra, synd bara att det aldrig går så bra sen på tävlingen. Malin Schön och Pelle fotade lite och på hennes blogg hittar ni en del bilder från dagen!



Kvällen spenderades hemma hos Anna där Jag, Anna och Madde spelade spel och kollade på kort från de senaste åren. Spelen var också rätt nostalgiska, eller vad sägs om "bert-spelet" och cluedo? Riktigt trevligt var det i alla fall, och jag åt alldeles för mycket chips.

Nu är det sovdags inför morgondagens tävling. Kommer att bli en lång och stressig dag, men förhoppningsvis väldigt rolig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0