Duktiga hästar!

Var i stallet en sväng runt lunch. Red som sagt lektion för Malin S, vilket kändes jättebra! Första lektionen på Assa sedan hon fick föl förra året och vi arbetade mycket emd att få henne att inte putta ut inner bog när jag flyttade henne utåt. I slutet när jag pressade henne lite i tölten kändes hon riktigt flott! Dessutom övade vi en del på övergångar från galopp till tölt, vilket var helt nytt för oss eftersom hon har så stark pass. Men det kommer nog bli riktigt bra, för det är ju inte bra att alltid göra övergången till skritt via grisepass eller nåt vilket sker i nuläget när ska stanna från galoppen.

Mamma hade dessutom med kameran och tog några små kort, här är ett när vi precis började arbeta tölten på volt!

image43

Även pappa red lektion på Hekla. Det finns inga bilder på själva ridningen, men det gick bra och han var jättenöjd han med! Här är ett kort på hans snygging när hon är uppställd i alla fall!

image44

Sist men inte minst red jag Björg! Hon var jätteduktig och försökte inte längre med sina dumheter att vägra passera bortre hörnet! Dessutom klarade vi av den första (medvetna) galoppen på banan idag och den fångades på bild. (spana in mitt smajl ;) ) Dessutom skrittar hon riktigt fint också!

image45

image46



Hade först tänkt att åka och kolla på hopptävlingen som anordnades av Mörs, Örs och Vallfari. Men jag insåg att jag var tvungen att plugga. Men nu så fick jag en hel del gjort under eftermiddagen/kvällen så jag är riktigt nöjd! Hörde även via omvägar att tävlingen blev , kul!



Kommentarer
Postat av: Malin S

Vilken snygg halvhalt jag står och gör på bilden :)
Min tygelfattning är ju fin. Kul att du är nöjd, Assa såg himla trevlig ut!
Kram!

2008-05-02 @ 19:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0