Eidfaxi vår

Tävling hela helgen blev det! Eskilstuna och Eidfaxi var målet. Sol,sol och sol är väl ett bra sätt att sammanfatta helgen på annars. Shorts och linne med en matchande röd solbränna i ansikte och axlar blev utstyrseln när jag inte red. När jag inte red satt jag för övrigt mycket inne hos domarna och tittade på gångarter. Om jag ska klara domarutbildningen gäller det att nöta rejält!

Sen har jag ägnat halva lördagen o hela söndagen åt ett återkommande illamående som gör att jag levt på vatten, bröd och glass... Pappa hade gjort revbensspjäll till i lördags men det gick inte att få ner en bit. Funderar på om jag kan ha ätit något olämpligt....

Hur gick det för mig på tävlingen då? Inte så strålande men...

Dreki som tävlade för första gången skötte sig bra, men han är som han är än så länge och det var lite vixlingar och skutt inne på ovalbanan i tölten. På uppvärmningen gick han jättefint så det är ju typiskt att det ska spricka på banan... Sen ville han inte heller trava i fyrgången så där var den körd!

Assa var nära att hoppa av banan flera gånger när vi körde sista momentet i T2 (som alltså innebär att man ska tölta med långa tyglar och bara hålla i tyglarna med en hand). Utgången  lockade,  och gräset inne hos domarna likaså. Femgången fortsatte  i den stilen. Passtaktig tölt, uppslag i traven, bytte till korsgalopp i galoppen etc. En av passläggningarna lyckades, den andra blev lite sämre om man säger så. Det räckte trots allt till en B-final (4.70 i slutpoäng) som jag red i dag. Allt annat gick mycket bättre idag (5 o 5,5 på det mesta) men tyvärr strulade passläggningarna igen. Den jag fick till gick hon för 6,5 men de andra två var bara strul. Alltså nåt att öva på!

En fin rosett fick hon i alla fall och dessutom fick vi priser trots att det bara var B-final. Fick välja själva från ett prisbord. Sminkborstar (budget visserligen...) och en kortlek blev det!

Söta Assa var lite trött efter finalen:

image67


Hon är för övrigt en ängel att ha med på tävling! Snäll i hagen, snäll att lasta, snäll att leda runt, och pigg att rida! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0