Fullt ös - medvetslös

Den inställningen hade Assa idag när vi var och tränade på Häringe i Vallfaris regi. Hon som den senaste tiden har varit rätt lugn, blev väldigt glad av att komma ut på äventyr kändes det som. Direkt när jag satt upp och tog tyglarna så var det bara tölt, i snabbare och snabbare tempo på ridbanan. Inte fullt så kontrollerat som man kan önska. Skritten funkade några steg och sedan bar det iväg igen. Ut på ovalbanan så fick jag igenom lydnaden i tölten genom att göra halt så fort hon la sig på. När i sedan skulle trava körde hon återigen tekniken att öka, mer och mer. Att sedan i det läget lägga på skänkel i kurvan resulterade i galopp -> pass... Efter ett tag började hon lugna ner sig lite och då testade vi en passläggning på raksträcken. Himmel vad hon drog på! Så kul! Efter det funkade även de andra gångarterna bättre. Lite problem med läggningarna på ovalen sitter i. Det är svårt att lägga henne från några steg galopp, risken är att det blir galopp hela långsidan... Nåja, får se detta som lite träning inför nästa säsong eller nåt!

Även Jarpur fick följa med till Häringe men honom red jag bara en kort stund. Ville mest kolla hur läggningarna i vä-varv satt. Jag brukar alltid rida höger varv och vänster varv blir då mycket svårare. Men till slut funkade det också rätt bra. Men med honom ska jag öva mer imorgon! Då blir det kurs för Nina K på fors gård!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0