Hemligheter

Ibland kan det vara av nytta att kunna hålla en hemlighet och det är väl även ett av de huvudteman i den senaste boken jag läste:

image68


Eva Rice - Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet

Visst skulle den kunna beskrivas som en "chicklit", men ändå inte. Boken utspelar sig i 50-talets London och handlar om Penelope och bror och mor som har ett större hus än de har råd med. Det är efterkrigstid, ransoneringen har precis slutat, rockmusiken håller på att slå igenom och en dag gör Penelope en ny bekantskap. En mycket speciell tjej som hon snabbt blir vän med. Visst finns det en liten kärlekshistoria men den ligger absolut inte i fokus, utan är mer bara en av många händelser som tillsammans bildar bokens helhet.

Jag gillar verkligen denna bok och får en stark önskan av att befinna mig i de miljöerna när jag läser den. En elegant middag på Ritz låter väl inte helt fel, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0