Hemma!

Har äntligen lyckats ta mig hem! Blev en lång dag idag med som började med de två sista passförsöken på 150 meter, kl 8.15. Och idag gick det mycket bättre! Jag har insett att jag när jag rider just pass på jarpur måste hålla honom lite mer för att han inte ska falla på bogarna och då tappa passen, så nu satt jag ner, dreg och höll en stadig tygelkontakt. Inte riktigt hur jag rider honom annars i pass men det verkar vara enda sättet just nu. Eftersom jag inför dagens försök låg sist så fick jag rida själv och tog då en tid på 17.6 eller nåt sånt. Gången efter fick jag rida mot ledaren. Jarpur var då lite väl laddad och reste sig på bakbenen precis när starten gick, något som resulterade i en något långsam start, men sen låg han ordentligt med draghjälp hela vägen. Tiden blev då 17.1 sek vilket är det tredje bästa tid han har gått på! Tjejen jag red mot lyckades ej på sista försöket så i någon minut hade jag ledningen men sen så slog Nina Bergholtz på Tenor till på en supertid och vann!

Efter lunch skulle jag rida Assa i Speedpass! ungefär 25 starter var det tror jag och det kändes som ungefär halva sverigeeliten var där. "Gummi" på Sproti, Linda och Flotti, Nina på Tenor, Magnus L på Metingur för att bara nämna några. Vann gjorde Gummi på tiden 8,06 och Linda kom tvåa på 8,10. Jag och Assa låg två stabila löp men var långsamma i starten så bästa tiden blev 9,74 vilket resulterade i en elfteplats!

Bara en timme efter det skulle jag rida femgångsfinalen på Jarpur. Det började jättebra! Fick 5,5 på tölten, rätt många 5,5:or på traven och  galoppen. Nästan bara 6,5 för skritt. Sen ska vi lägga pass och jag vet inte riktigt vad som hände men i alla tre läggningarna blev det nåt steg "stolpig" pass (kändes som att han startade i nån slags ren tvåtakt) innan det blev kors. Lyckades sedan få pass igen så passpoängen blev väl runt 1,5 av samtliga domare. Vilket såklart resulterade i en sistaplats i finalen. Något som egentligen inte gjorde så myckt för vi var rätt jämna inför finalen, men det känns jobbigt att inte veta varför inte passen stämde överhuvudtaget! Jag hoppas verkligen inte att det är något som håller i sig till nästa tävling.

Resan hem gick bra! Och väl hemma bjöd pappa på nybakat bröd till maten, riktigt gott! Men i samma sekund som jag släppte denna helg så kom pluggångesten flygandes i full kraft. Har på något sätt lyckats koppla bort den riktigt bra under helgen men nu är det riktigt illa. Jag känner att jag troligtvis aldrig kommer hinna klart med 4,5-poängsarbetet eftersom c-uppsatsen såklart prioriteras. Jag vet att det egentligen inte är ovanligt att missa ett arbete men jag har aldrig gjort det tidigare och lider av en extrem prestationsångest i kombination med en halvkass självdisciplin. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0