Hundsugen

Nu när våren är här sätter mitt hundsug in. Det blir inte heller bättre av att jag på forum läser i valp-trådar och liknande.
Dessutom har jag och Henrik länge varit sugen på Schnauzer och tro inte att kiropraktorn som var hos oss i ondsdags hade med sig just en mellanSchnauser. Så fiin! Sen har vi även varit inne på Jack Russel. Fördelen med JR är väl att de är korthåriga, något mindre och jag hör ofta att de passar bra i stallmiljö. Schnauzern är superfin, har bra lynne och är väldigt snälla. De mognar däremot väldigt sent.

Sen så får man ju aldirg glömma att det handlar om individer så det gäller ju att ha tur också. Jag vill absolut inte ha en hund med massa jaktinstinkt eftersom den ska kunna springa lös utan att dra efter allt som passerar.
Visst går det at träna, men det lättaste är ju trots allt om den instinkten saknas från början.

En del pratar om Golden o liknande, och jag må vara löjlig, men jag tycker det är tråkiga hundar.

Avslutar med en bild på vår gamla hund Uffe som vi fick ta bort för två år sedan. Han är en riesenschnauser som på bilden mest ser ut som ett troll... =)



Photobucket

Kommentarer
Postat av: Henrik

Jamen vad fasen, vad väntar vi på? =)

2008-05-02 @ 11:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0