I blåsväder!

Det är bara att konstatera, jag håller på att bli en allt värre badkruka. Eller så var poolen ovanlig kall, men faktum är att jag bara doppade mig halvvägs innan jag insåg att bastun var en mycket bättre idé. Tacka vet jag de isländska baden med deras varma "haetta pottur".

Bastu var i alla fall riktigt skönt eftersom man blir helt avkyld av en dag i blåst. Det är underligt hur stor skillnad det kan vara mellan lä och vind. Jag red ju bara lite idag och resten av dagen satt jag och tittade på hästarna inne i mitten. Och vilka hästar sen!  Inträdespoängen till A-final i fyrgång hamnade på 6.90 eller nåt liknande! Femgången var inte lika spännande, visst var hästarna rätt fina, men det var inte många hästar som gav några direkta WOW-känslor.

Nu sitter jag och slötittar lite på ESC. Vi får väl se om vi orkar se hela och om vi sitter kvar här eller går ner i lobbyn för att se på resten. Där hade de en storbildsskärm istället.

Ridningen förut idag kan vi för övrigt glömma snabbt. Red grenen passlöp 150 meter Jarpur. Det blev två icke godkända löp så imorgon 8.15 så har vi två försök till, får försöka sätta nåt löp då. Vi är bara tre som rider den och då vore det ju kul om man kan slå till med en tid i alla fall! Men när jag red på banan sen på Jarpur så gick han jättefint! Känns lovande inför finalen imorgon!

Red även Assa på kvällen. Jäklar vad hon ligger på när vi är på en tävlingsplats. Periodvis kan hon vara lydig, sen styvnar hon plötsigt till och kan dra iväg i pass över ridbanan, blir lite obehagligt. Men på ovalbanan gick hon riktigt fint i tölt. Tyvärr inga vettiga passläggningar då heller. DÄR har vi något att öva på, vet inte om det är bäst att försöka träna in nåt passljud kanske... vad tror ni om det?

Avslutade sen ridturen på Assa med 200 meter i pass på rakbanan. SÅ kul! Älskar att rida pass på den hästen. Sen fick vi även bada större delen av henne då jag inte är van vid skimmlar som blir skitiga så fort de lägger sig boxen och därför inte hade täcke på henne. Men nu är hon ren igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0