Nya vanor

Tror både jag och mamma känner att det här vill vi göra om! Jag syftar då på det faktum att vi nu ska sova i en skön hotellsäng och få frukost serverad imorgon, istället för att campa i husvagnen. Scandic i Norrköping är de som har fått äran att hysa in oss. Jarpur och Assa sover i varsin box på tävlingsområdet och mår rätt gott de med!

Tävlingen idag gick rätt bra och det gick bra att köra ner till Norrköping också. Vi räknade med 3 timmar och det tog 2 timmar och en kvart!

Först ut var Jarpur i femgång B-klass! Blev försenat redan då eftersom ljudanläggningen inte fungerade. Men när vi väl red så gick det bra. Lite hög form i tölten och lite "fega" passläggningar, men gick ut på 5,3 vilket gör att jag hamnade som tvåa i resultatlistan. Ettan gick dock upp i A-klass så jag leder finalen som är på söndag och det ska bli riktigt kul!

Stilpass på kvällen. Något som båda hästarna skulle få springa i. Jarpur gick ut på 4,46 Helt ok pass men för dåliga tider som drog ner totalen. Assa var helt övertänd på uppvärmningen. Drog flera gånger. Inför första läggningen vr jag dock väldigt försiktig och tog en galopp. Hon la sig i sista sekund och gick rätt långsamt. Nästa försök så blev det ingen galopp men betydligt bättre pass! Sammanlagt så fick hon 4.0 vilket är helt ok med tanke på de missar som ändå var!

Imorgon är det bara passlöp med jarpur på kvällen. Så dagen kommer att ägnas åt att sitta och lyssna på när domarna dömer så att jag lär mig lite där! Sen måste vi ju ändå vara på banan tidigt för att mata pållarna och veterinärbesiktiga

Dagens mest positiva överraskning i matväg var cateringen som var på tävlingsplatsen. Vanligtvis så är det hamurgare o korv som gäller. Idag åt jag kycklingspett med tsatsiki o grekisk sallad. Mums!

Sen var ju jag o min mor på utflykt idag också. Vi hälsade på Hamingja och Hlín på Stenholmen som ligger i Linköping. De är inte alls lika tufsiga som senast och min Hamingjas ben som var lite skeva förut har nu rätat ut sig helt!

image74

image75

image76

image77

Sööta va?

I morgon kväll ska jag för övrigt försöka hinna ta ett bad då hotellet även är utrustat med sådant. Sånt ska ju utnyttjas till fullo!

Kommentarer
Postat av: Malin S

Sööötaste tjejerna!
Speciellt Hammi med sina lady lovely-locks är ju bara för bedårande!
Tack för fotona på min tjej!
Kram!

2008-05-23 @ 22:44:57
URL: http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: Elisabeth

Hotellfrukost, bad och söta pållar... Hörs ju att du har en bra helg ;-)

2008-05-24 @ 08:55:54
Postat av: Marianne

Hammi och Hlin blir bara sötare och finare, när dom kommer hem så lär det gå åt mycket "balsam" Hoppas Norrköpingshelgen blev lyckad både på banan och hos domarna.

2008-05-25 @ 20:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0