Galet!

Blev två små ridturer idag som kompensation för mitt slarv senaste veckan. Björg var som vanligt vild. Galopp rakt mot staketet och bakutsparkar när jag försökte få henne att inte trycka sig mot innerskänkeln. Men hon visade också några hyfsade töltsteg samt galopp på volt i båda varven, så vi kunde sluta nöjda ändå.

Assa var hysterisk. Jag och mamma tog en, vad som skulle föreställa, lugn tur  Travade istället för skritt, satte av i tölt när jag skulle skritta fram efter en halt. Betsämde mig för att låta henne ta en galopp sen när vi kom tillbaka till stallet, och DET gick undan. Har nog aldrig galopperat så fort på henne. Kan ju inte säga att det var helt kontrollerat heller, men å andra sidan har hon ganska kass kondis så hon stannade rätt fort.... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0