Inspiration!

Idag efter jobbet blev det en väldigt snabb visit på Fors gård som hade sin årliga Firmakeppni idag. Massa ekipage i olika åldrar och på olika nivå gjorde upp om fina priser i en tävlingsform som egentligen känns ganska kaos-artad. Många hästar på banan samtidigt och alla byter gångart när de själva vill, så det går undan!

Vissa hästar stack ut lite extra även om många var fina. Tyvärr var vi tvugna att gå strax efter att Elitklassen började men av det jag hann se så kan jag ju säga att jag inte skulle säga nej till Gnyfari. (e. Solfari från Oviksfjällen) som reds av Johanna E. Däremot var det inte många som ville konkurrera om årets bästa utklädnad. Några få med glitter i manen, men annars var det lite ont om avancerade kreationer. Å andra sidan brukar det vara mest av den varan i lättklassen och den såg vi inte heller.

Tävlingen gjorde i alla fall mig ridsugen, speciellt som det gick så bra på kursen i förrgår. Det skadar ju inte heller att vi slipper denna äckliga lera till förmån för vit snö! Ser fram emot att ta en ridtur i morgon, men ikväll väntar studier, så roligare kan man ju ha det en lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0