Irritationsobjekt?

Finns många människor just nu som inte visar sig frå sin bästa sida känns det som. Jag har haft ännu ett seminarium i skolan, och då är det som vanligt diskussioner på hög nivå. Speciellt när även läraren har svårt att skilja på begrepp som IQ och intelligens och pratade om det som samma sak. När hon sedan tror att enkelt och 1,5 radavstånd är samma sak så känns det som att botten är nådd.

Dagens citat efter att läraren har delat in oss i grupper genom klassisk inräkning: "betyder det att alla som fick nr 4 ska vara i samma grupp?" 

Även stackars Henrik har och göra med en del smarta människor på sitt jobb, samt en båtförsäljare som hittar på allt möjligt som inte är så smart. Middagen blev med andra ord ett frosseri i att såga en del människor som förtjänade det. Menmen, i mitt fall är det i alla fall så att de mindre smarta människorna i klassen i alla fall utgör något slags underhållningsvärde. Det är dock något värre när läraren inte verkar veta vad hon talar om.

Någon som känner igen sig?


Nu ska här försöka packas lite. Imorgon hämtar Henrik upp mig efter min föreläsning och sedan bär det av till Göteborg för en långhelg med socialt umgänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0